Program Ochrony Kupujących
Program Ochrony Kupujących to swoista rekompensata od Allegro, dla tych, którzy zostali oszukania przez sprzedających.
Program gwarantuje odszkodowanie do 10.000 zł, jeżeli kupujący zapłacił za towar, a go nie otrzymał oraz kiedy przedmiot mocno różni się od tego, który był wystawiony na aukcji.
Kupujący może otrzymać zwrot do 100% ceny przedmiotu, w przypadku kiedy nie otrzymał przesyłki. Oznacza to, iż jeśli cena przedmiotu wynosiła 5000 zł, można uzyskać zwrot 5000 zł. Jeśli zaś przedmiot kosztował więcej niż 10.000 zł, np. 15.000, kupujący może otrzymać 10.000 zł
Ponadto, w skład rekompensaty może wejść zwrot kosztów wysyłki do 100 zł, jeśli transakcja odbyła się za pośrednictwem PayU. Kupujący może otrzymać 2000 zł, jeśli przedmiot kosztował na aukcji 4000 zł. Jeżeli zaś cena przedmiotu wynosiła 25000 zł to otrzyma 10000 zł.
50% ceny przedmiotu może uzyskać ten, kto otrzyma przedmiot niezgodny z opisem.
Co zrobić, aby dostać odszkodowanie z POK?
Pamiętaj, że jest coś takiego jak Centrum rozstrzygania sporów, które może pomóc w polubownym załatwieniu sprawy. Jeśli nie uda Ci się osiągnąć porozumienia ze sprzedającym, zakończ spór i wystąp o rekompensatę do POK. Aby złożyć wniosek do POK, spór musi zostać zakończony.
- Należy udać się na Policję i zgłosić zawiadomienie o przestępstwie.
Zawiadomienie Policji o przestępstwie jest podstawowym warunkiem, aby móc otrzymać odszkodowanie POK. Kupujący otrzyma pisemne potwierdzenie o wszczęciu dochodzenia/śledztwa.
W ciągu 30 dni od zgłoszenia zawiadomienia o przestępstwie, Policja powinna zakończyć czynności sprawdzając. Wtedy to zostanie przesłane postanowienie o wszczęciu lub odmowie wszczęcia postępowania przygotowawczego.
W liście tym znajdą się numery sprawy: jednostki Policji nadają numery RSD (rejestr śledztw i dochodzeń), Prokuratury - numery Ds. -
Dopiero po otrzymaniu pisemnego postanowienia o wszczęciu dochodzenia/śledztwa możesz wypełnić formularz na Allegro. Musisz to zrobić w terminie 30 - 120 dni od zakończenia aukcji.
Uzupełnij w formularzu swoje dane personalne oraz dokładnie opisz przebieg zakupu.
Status wniosku możesz sprawdzić w zakładce " Moje Allegro" > " Moje zakupy" > "Centrum sporów: Program Ochrony Kupujących".
- W ciągu 30 dni Allegro powinno rozpatrzyć wniosek. W tym czasie pracownik Allegro może skontaktować się z Kupującym oraz Sprzedającym w celu sprawdzenia autentyczności informacji oraz danych. Jeśli Allegro podejmie decyzję o wypłacie odszkodowania na rzecz Kupującego, Sprzedający poniesie konsekwencje zaistniałej sytuacji.
- Jeśli Allegro zaakceptuje wniosek, to Kupujący musi w ciągu 90 dni dostarczyć wydrukowany formularz oraz komplet dokumentów.
Komplet dokumentów musi zawierać:
- wydrukowany i podpisany formularz wraz z oświadczeniem zgodności podanych informacji ze stanem faktycznym (link znajdziesz w powiadomieniu z serwisu),
- oryginał lub notarialnie potwierdzoną kopię dowodu wpłaty kwoty za przedmiot na konto Sprzedającego (dowód nie będzie potrzebny, jeśli Kupujący zapłacił przez PayU). Uwaga: Wydruk z historii strony internetowej nie zostanie przyjęty. W razie wątpliwości skontaktuj się z pracownikiem Allegro.
- kserokopię stron dowodu osobistego z numerem i serią, numerem PESEL oraz adresem zameldowania,
- kserokopię postanowienia o wszczęciu dochodzenia/śledztwa.
Zestaw dokumentów należy przesłać listem poleconym na adres:
Grupa Allegro Sp. z o.o.
POK
ul. Marcelińska 90
60-324 Poznań
W niektórych przypadkach Allegro może zażądać inne uzupełniające dokumenty. Takie choćby, jak opakowanie w jakim został przesłany towar, aby móc wykluczyć winę przewoźnika. - Kupujący otrzyma potwierdzenie e-maile o wpłynięciu dokumentów do Allegro. W niektórych przypadkach Allegro może zażądać uzupełnia dokumentacji. W ciągu 21 dni od przekazania Allegro wszystkich dokumentów, Kupujący musi potwierdź numer swojego rachunku bankowego.
Kupujący musi pamiętać, aby na czas przesłać wszystkie wymagane dokumenty, ponieważ w innym przypadku wniosek zostanie odrzucony.
Uwaga! POK nie obejmuje jednak wszystkich sytuacji, dlatego Kupujący musi być bardzo czujny i mocno doinformowany, kiedy może ubiegać się o odszkodowanie.
Sytuacje, które nie obejmuje POK to np.
- transakcja, która nie zakończyła się na Allegro ( przedmiot zakupiła osoba, która nie wygrała aukcji)
- w momencie zakupu komentarze negatywne i/lub neutralne przewyższały ilość komentarzy pozytywnych Sprzedającego
- Kupujący postąpił wbrew zasadom panującym na Allegro i/lub nie dokończył wszystkich zobowiązań wobec serwisu
- Kupujący podał błędne dane kontaktowe
- Kupujący nie zakończył trwającego sporu
- Sprzedający zrekompensował Kupującemu stratę związaną z przedmiotem
- Aukcja była niezgodna z regulaminem serwisu bądź towar sprzedawany znajdował się na liście towarów zakazanych
- Kupujący odebrał osobiście towar płacąc gotówką
- miejsce odbioru przedmiotu było poza Polską
- przedmiot uległ zniszczeniu lub zaginięciu z winy osoby przewożącej towar
Komentarze::.
Dzień dobry
w 12 kwietnia 2020 , godz 19:05:15 , zakupiłem 2 baterie za kwotę 92 zl plus przesyłka polecona 5,90. od Mario2007_1
Dzisiaj zadzwoniłem z rana do nich w celu poinformowania że nie otrzymalem nadal przesylki, Pani kazala zadzwonić raz jeszcze po godzinie 9 . tak tez zrobiłem. otrzymałem informację że przesylka idzie od 2 do 7 dni i ze właśnie została wyslana i mam czekac. Kilka minut puźniej oddzwonił do mnie ich pracownik Pan i twierdzi że na szybko raz jeszcze sprawdzil moje zamowienie i ze odebrałem je tydzień temu i ma potwierdzenie i widzi ze jest towar u mnie w domu . Poprosilem zatem o kopie potwierdzenia odbioru towaru odpowiedział ze wszystko ma i dla niego temat jest zamknięty .
Drodzy Państwo nie otrzymalem i nigdy nawet od kuriera nie otrzymałem smsa że przesyłka ich jedzie do mnie co zawsze ale to zawsze tak jest robione i mam podac kod jaki otrzymuje smsem aby potwierdzić odbiór przesyłki. nigdy tej przesyłki nie otrzymałem w dodatku fakt mówiący jedno od Pani a co innego od Pana jest ewidentnym walkiem. Czuje sie oszukanym prosze o pomoc w zwrocie pieniędzy .
zamówienie nr ( tak mam na emailu - wszystkie meile udostepnie w razie potrzeby )
3adbb552-7cdf-11ea-b423-714e749ab258
numer oferty był 8559707579
mało tego dla osób którzy dokonali zakupu bez rejestracji nie da się poprzez formulaż zrobić zgłoszenia bo system nie widzi takich numerów zamówienia . czyli z uczciwego allegro stało sie że okradziono mnie wykozystując do tego te opcje .
Witam,
pisząc ten komentarz chcę przestrzec Wszystkich przed olbrzymią stratą czasu, stratą wewnętrznego spokoju (nerwów:) i ogromnego zawodu:(
Program Ochrony Kupujących portalu Allegro, to moim skromnym zdaniem, ma stwarzać pozory bezpiecznych i udanych zakupów i tak ten program Allegro przedstawia i tak go reklamuje gwarantując satysfakcję z zakupów.
Wszyscy wiemy, że przy problemach z transakcją wpierw otwieramy dyskusję i rozmawiamy.
Jeżeli na tym etapie nie dojdziemy do wzajemnego zrozumienia i porozumienia to absolutnie nic nie wskóramy ubiegając się o rekompensatę z POK Allegro.
Wszyscy wiemy, że warunkiem jest zgłoszenie sprawy na Policję. To wymaga przygotowania w formie papierowej wszystkich dokumentów w sprawie. Skan całej aukcji, skan wykonanego przelewu, skan całej rozmowy mediacyjnej, ew. skan wymienionych maili z zapytaniami przed zakupem. Z tymi dokumentami idziemy-jedziemy na Policję i tu czekamy, czekamy i czekamy aż któryś z Policjantów wezwie Nas na wysłuchanie.
Świadomie piszę wysłuchanie bo w pierwszej kolejności Policjant z pionu do walki z Przestępczością Gospodarczą rozmawia z Nami o problemie i stara się skierować Nas z problemem prosto do Sądu aby nie przyjmować zgłoszenia i nie nadawać biegu sprawie.
Po 30min. rozmowy jesteśmy pouczeni o odpowiedzialności za składanie zeznań i zaczyna się od nowa, krok po kroku z jednoczesnym notowaniem Naszych wypowiedzi, właściwe składanie zeznań. Z podpisami trwa to 1,5-2 godz.
Po około 30 dniach otrzymujemy na adres domowy informację z Policji o wszczęciu postępowania sprawdzającego w przedmiotowej sprawie.
Robimy skan zawiadomienia, wypełniamy wniosek do POK, wysyłamy komplet i w nadziei, że to to już koniec i już dostajemy pieniądze z Programu na Nasz rachunek - otrzymujemy informację z Allegro, że...
Niestety nie możemy przyznać Ci rekompensaty z Programu Ochrony Kupujących. Twój wniosek nie spełnił jego warunków.
Powód odrzucenia: Sprzedający odrzucił złożoną przez Kupującego reklamację.
Zgodnie z prawem to Sprzedający decyduje, czy uzna reklamację, czy też ją odrzuci. Nie mamy uprawnień pozwalających na zobowiązanie Sprzedawcy do zachowania zgodnego z roszczeniem Kupującego.
Jeśli Kupujący nie zgadza się z decyzją Sprzedawcy może dochodzić swoich praw na drodze sądowej.
To mój przypadek, wnioski musicie wyciągnąć sami.
Kto przeczytał do tego miejsca - podziwiam:) Spokoju życzę:) Pozdrawiam serdecznie:)
co w sytuacji gdy kupowałem z konta ojca. Kupiłem telefon, zostałem oszukany. Ktoś przejął konto sprzedającego. Czy w takiej sytuacji ja mogę zgłosić sprawę na policję, czy musi byc to mój ojciec. Proszę o odpowiedz.
Witam,
jestem kupującym (nick: 34255376) i chciałbym poinformować że nie udało się jeszcze wyjaśnić sprawy zamówionego towaru
który zamówiłem 28.01.2014r. sprzedający (nick:WOJCIECH1A), nr transakcji (3902642748) Zamówiłem podnośnik rehabilitacyjny AKS FOLDY. W dniu 28.01.2014r. wpłaciłem pieniądze na konto podane w
ogłoszeniu wraz z przesyłką 1050,00 zł. brutto, mam potwierdzenie że
następnego dnia 29.01.2014r. pieniążki były już u sprzedającego na koncie.
Dzisiaj tj. 24.09.2014r. minęło już trochę czasu i nic w tej sprawie nie zostało zrobione. Allegro zablokowało konta sprzedającego, sprawa zgłoszona na Policję. Proszę o informację zwrotną czy mam sznasę na zwrot pieniędzy, ponieważ osoba niepełnosprawna która miała korzystać z podnośnika chciałby przeznaczyć pieniązki na zakup innego podnośnika. Mój telefon 502-514-474.
A co jeśli kupiło się trzy przedmioty po 5tys każdy? Jakiej rekompensaty można się spodziewać?
Przejdź do strony: 1