Program Ochrony Kupujących

Program Ochrony Kupujących to swoista rekompensata od Allegro, dla tych, którzy zostali oszukania przez sprzedających.

Program gwarantuje odszkodowanie do 10.000 zł, jeżeli kupujący zapłacił za towar, a go nie otrzymał oraz kiedy przedmiot mocno różni się od tego, który był wystawiony na aukcji.

Kupujący może otrzymać zwrot do 100% ceny przedmiotu, w przypadku kiedy nie otrzymał przesyłki. Oznacza to, iż jeśli cena przedmiotu wynosiła 5000 zł, można uzyskać zwrot 5000 zł. Jeśli zaś przedmiot kosztował więcej niż 10.000 zł, np. 15.000, kupujący może otrzymać 10.000 zł

Ponadto, w skład rekompensaty może wejść zwrot kosztów wysyłki do 100 zł, jeśli transakcja odbyła się za pośrednictwem PayU. Kupujący może otrzymać 2000 zł, jeśli przedmiot kosztował na aukcji 4000 zł. Jeżeli zaś cena przedmiotu wynosiła 25000 zł to otrzyma 10000 zł.

50% ceny przedmiotu może uzyskać ten, kto otrzyma przedmiot niezgodny z opisem.

Co zrobić, aby dostać odszkodowanie z POK?

Pamiętaj, że jest coś takiego jak Centrum rozstrzygania sporów, które może pomóc w polubownym załatwieniu sprawy. Jeśli nie uda Ci się osiągnąć porozumienia ze sprzedającym, zakończ spór i wystąp o rekompensatę do POK. Aby złożyć wniosek do POK, spór musi zostać zakończony.

  1. Należy udać się na Policję i zgłosić zawiadomienie o przestępstwie.
    Zawiadomienie Policji o przestępstwie jest podstawowym warunkiem, aby móc otrzymać odszkodowanie POK. Kupujący otrzyma pisemne potwierdzenie o wszczęciu dochodzenia/śledztwa.
    W ciągu 30 dni od zgłoszenia zawiadomienia o przestępstwie, Policja powinna zakończyć czynności sprawdzając. Wtedy to zostanie przesłane postanowienie o wszczęciu lub odmowie wszczęcia postępowania przygotowawczego.
    W liście tym znajdą się numery sprawy: jednostki Policji nadają numery RSD (rejestr śledztw i dochodzeń), Prokuratury - numery Ds.
  2. Dopiero po otrzymaniu pisemnego postanowienia o wszczęciu dochodzenia/śledztwa możesz wypełnić formularz na Allegro. Musisz to zrobić w terminie 30 - 120 dni od zakończenia aukcji.
    Uzupełnij w formularzu swoje dane personalne oraz dokładnie opisz przebieg zakupu.
    Status wniosku możesz sprawdzić w zakładce " Moje Allegro" > " Moje zakupy" > "Centrum sporów: Program Ochrony Kupujących".
  3. W ciągu 30 dni Allegro powinno rozpatrzyć wniosek. W tym czasie pracownik Allegro może skontaktować się z Kupującym oraz Sprzedającym w celu sprawdzenia autentyczności informacji oraz danych. Jeśli Allegro podejmie decyzję o wypłacie odszkodowania na rzecz Kupującego, Sprzedający poniesie konsekwencje zaistniałej sytuacji.
  4. Jeśli Allegro zaakceptuje wniosek, to Kupujący musi w ciągu 90 dni dostarczyć wydrukowany formularz oraz komplet dokumentów. Komplet dokumentów musi zawierać:
    • wydrukowany i podpisany formularz wraz z oświadczeniem zgodności podanych informacji ze stanem faktycznym (link znajdziesz w powiadomieniu z serwisu),
    • oryginał lub notarialnie potwierdzoną kopię dowodu wpłaty kwoty za przedmiot na konto Sprzedającego (dowód nie będzie potrzebny, jeśli Kupujący zapłacił przez PayU). Uwaga: Wydruk z historii strony internetowej nie zostanie przyjęty. W razie wątpliwości skontaktuj się z pracownikiem Allegro.
    • kserokopię stron dowodu osobistego z numerem i serią, numerem PESEL oraz adresem zameldowania,
    • kserokopię postanowienia o wszczęciu dochodzenia/śledztwa.

    Zestaw dokumentów należy przesłać listem poleconym na adres:
    Grupa Allegro Sp. z o.o.
    POK
    ul. Marcelińska 90
    60-324 Poznań
    W niektórych przypadkach Allegro może zażądać inne uzupełniające dokumenty. Takie choćby, jak opakowanie w jakim został przesłany towar, aby móc wykluczyć winę przewoźnika.

  5. Kupujący otrzyma potwierdzenie e-maile o wpłynięciu dokumentów do Allegro. W niektórych przypadkach Allegro może zażądać uzupełnia dokumentacji. W ciągu 21 dni od przekazania Allegro wszystkich dokumentów, Kupujący musi potwierdź numer swojego rachunku bankowego.

Kupujący musi pamiętać, aby na czas przesłać wszystkie wymagane dokumenty, ponieważ w innym przypadku wniosek zostanie odrzucony.

Uwaga! POK nie obejmuje jednak wszystkich sytuacji, dlatego Kupujący musi być bardzo czujny i mocno doinformowany, kiedy może ubiegać się o odszkodowanie.

Sytuacje, które nie obejmuje POK to np.

  • transakcja, która nie zakończyła się na Allegro ( przedmiot zakupiła osoba, która nie wygrała aukcji)
  • w momencie zakupu komentarze negatywne i/lub neutralne przewyższały ilość komentarzy pozytywnych Sprzedającego
  • Kupujący postąpił wbrew zasadom panującym na Allegro i/lub nie dokończył wszystkich zobowiązań wobec serwisu
  • Kupujący podał błędne dane kontaktowe
  • Kupujący nie zakończył trwającego sporu
  • Sprzedający zrekompensował Kupującemu stratę związaną z przedmiotem
  • Aukcja była niezgodna z regulaminem serwisu bądź towar sprzedawany znajdował się na liście towarów zakazanych
  • Kupujący odebrał osobiście towar płacąc gotówką
  • miejsce odbioru przedmiotu było poza Polską
  • przedmiot uległ zniszczeniu lub zaginięciu z winy osoby przewożącej towar
Komentarze::.
Autor: ja         Data: 2014-10-26 17:48:47
co w sytuacji gdy kupowałem z konta ojca. Kupiłem telefon, zostałem oszukany. Ktoś przejął konto sprzedającego. Czy w takiej sytuacji ja mogę zgłosić sprawę na policję, czy musi byc to mój ojciec. Proszę o odpowiedz.
Autor: 34255376         Data: 2014-09-24 14:26:20
Witam,
jestem kupującym (nick: 34255376) i chciałbym poinformować że nie udało się jeszcze wyjaśnić sprawy zamówionego towaru
który zamówiłem 28.01.2014r. sprzedający (nick:WOJCIECH1A), nr transakcji (3902642748) Zamówiłem podnośnik rehabilitacyjny AKS FOLDY. W dniu 28.01.2014r. wpłaciłem pieniądze na konto podane w
ogłoszeniu wraz z przesyłką 1050,00 zł. brutto, mam potwierdzenie że
następnego dnia 29.01.2014r. pieniążki były już u sprzedającego na koncie.
Dzisiaj tj. 24.09.2014r. minęło już trochę czasu i nic w tej sprawie nie zostało zrobione. Allegro zablokowało konta sprzedającego, sprawa zgłoszona na Policję. Proszę o informację zwrotną czy mam sznasę na zwrot pieniędzy, ponieważ osoba niepełnosprawna która miała korzystać z podnośnika chciałby przeznaczyć pieniązki na zakup innego podnośnika. Mój telefon 502-514-474.

Autor: pj         Data: 2012-11-26 21:36:14
A co jeśli kupiło się trzy przedmioty po 5tys każdy? Jakiej rekompensaty można się spodziewać?
Wszystkich komentarzy: 3
Przejdź do strony: 1
Dodaj swój komentarz


Najnowsze wpisy premium

Zobacz wszystkie wpisy.

Dodaj wpis »

© 2005 - 2017 by ebiznes e-biznes własny biznes